Forum www.cgothic.fora.pl Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

umiejentności

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.cgothic.fora.pl Strona Główna -> Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
patryknow
Skazaniec
Skazaniec



Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Myrtana
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:12, 09 Wrz 2009 Temat postu: umiejentności

Umiejętności

System umiejętności w "Nocy Kruka" pozostał niezmieniony w stosunku do podstawowej wersji gry. Jest prosty do opanowania, intuicyjny i co najważniejsze - został ulepszony w stosunku do pierwszej części gry. Twórcy gry nie chcąc nadto komplikować rozgrywki, nie wpakowali dziesiątek najróżniejszych umiejętności i statystycznych tabelek. Warto bliżej zaznajomić się z tymi umiejętnościami, ponieważ wpływają na naszą postać.

# Broń jedno- i dwuręczna
# Łuk i kusza
# Umiejętności złodziejskie
# Zbieranie trofeów
# Kowalstwo
# Alchemia
# Tworzenie run
# Akrobatyka
# Wydobywanie złota
# Język budowniczych
# Szukający Ognik
# Szpon Beliara
# Poziomy

Podstawowymi współczynnikami postaci są siła, zręczność, punkty trafień (życie) i mana. Z tych czterech trzy mogą być szkolone, tzn. możemy się ich uczyć w trakcie gry poświęcając na to zdobywane punkty doświadczenia. Jest to siła, zręczność i mana. Punkty trafień (życie) można podnosić pijąc eliksiry, nosząc magiczne pierścienie i amulety lub zamieniając się w jakiegoś potwora/zwierzę. Siła i zręczność mogą być trenowane aż do 200 punktów. Noszone magiczne pierścienie, amulety, a nawet pasy mogą podnieść ich wartość. Mana może być trenowana do 250 punktów w rozdziałach 1-5. Jak widać, nauczyć można się najwyżej 200 punktów (poza maną), jednakże w tym przypadku należy korzystać z magicznych eliksirów, spożywać niektóre specjalne potrawy, np. gulaszu Thekli, jak również jeść określoną liczbę jabłek lub ciemnych grzybów, które na stałe zwiększają nasze umiejętności. Można użyć magicznych pierścieni, amuletów i pasów, pomodlić się w kapliczkach oraz złożyć ofiarę bogom. Dodatkowo w grze można znaleźć Kamienne tabliczki, które również zwiększają nasze umiejętności, jednak, aby je odczytać uprzednio trzeba się nauczyć odpowiednich języków. Tabliczki zwiększają nasze zdolności o 2-6 pkt. Eliksiry mogą podwyższyć siłę, zręczność o +3, natomiast manę o +5 za każdą wypitą butelkę, a spożycie 50 ciemnych grzybów podniesie manę naszego bohatera o 5 pkt. (czynność można powtarzać).

Za każdy punkt atrybutu (siła, zręczność, mana) trzeba zapłacić:
Punkty atrybutów Koszt punktów nauki
11-30 1 PN
31-60 2 PN
61-90 3 PN
90-120 4 PN
Powyżej 120 5 PN

Gracz samodzielnie decyduje podczas rozgrywki, które współczynniki chce rozwijać. Zależy to od tego, kim gramy (Paladyn, Mag Ognia, Łowca Smoków - każdy bohater ma swoją specyfikę) oraz od osobistych preferencji gracza. Stwarza to dużo możliwości indywidualnego rozwijania swojego bohatera.



Broń jedno- i dwuręczna
Opis w Strefie Gothic II

Najmocniejszą bronią jest Topór Berserkera zadający 200 obrażeń, natomiast siła 160 obrażeń tkwi w Jednoręcznym ostrzu magicznym na smoki.

Procent zaawansowania Koszt punktów nauki
11-30% 1 PN
31-60% 2 PN
61-90% 3 PN
91-100% 4 PN


Łuk i kusza
Opis w Strefie Gothic II

Procent zaawansowania Koszt punktów nauki
11- 30% 1 PN
31-60% 2 PN
61-90% 3 PN
91-100% 4 PN


Akrobatyka
Bardzo przydatna umiejętność dla osób chcących szybciej przemieszczać się po terenie. Umożliwia dłuższe skoki, jak również spadanie z wyższych wysokości. Może być pomocna w walce z trudniejszymi i szybszymi przeciwnikami, a także przy ucieczce przed nimi. Uczymy się jej "automatycznie" po przekroczeniu 90 punktów zręczności.


Wydobywanie złota
Umiejętność wydobycia cennych surowców z wystających, kopalnianych samorodków wreszcie stała się opłacalna. Istnieje wiele technik kopania i wszystkie różnią się skutecznością pozyskiwania surowego złota. Posiadając kilof postać może korzystać z samorodków, które w większości znajdują się w kopalni przy bandyckim obozie. Iilość odłupywanych kawałków zależy od losu i procentowego zaawansowania w tej umiejętności. Bryłki złota są wartościowe, szczególnie w kopalni złota dla Crimsona zajmującego się ich przetopem, u którego można wynegocjować cenę. Każdy samorodek posiada swój limit, więc po wyczerpaniu należy poszukać nowego.
Informacje o technikach można uzyskać od kopaczy (przesiadujących przed tawerną Snapa i pracujących w kopalni). W szybie z pełzaczami (znajdzie się tam trup Bloodwyna) odsłonięte są szczególne rudy, które po dłuższym obiciu kilofem także zwiększą procent zaawansowania.

Koszt nauki u Scatty:
10% - 2 PN


Język budowniczych
Składa się z trzech stopni, których można się stopniowo uczyć u Maga Wody, Myxira. Im wyższy stopień zaawansowania znamy, tym więcej punktów umiejętności zdobędziemy. W okolicach całej wyspy Khorinis porozrzucane są Kamienne tabliczki napisane w obcym języku, które pozwalają rozwijać zdolności naszego bohatera. Każda z nich podnosi daną umiejętność o ten sam współczynnik (w stosunku do stopnia języka: +2, +4, +6) z wyjątkiem punktów trafień (+5, +10, +15). Język budowniczych jest niezwykle przydatną umiejętnością, gdyż umożliwia zwiększenie ogólnej wartości zdolności naszego bohatera do sporej puli punktów.

Stopień języka Koszt punktów nauki Punkty zdobytej umiejętności / Punkty trafień
Język farmerów 5 PN 2 / 5
Język wojowników 10 PN 4 / 10
Język kapłanów 15 PN 6 / 15


Szukający Ognik
W czasie gry od Vatrasa możemy otrzymać amulet Szukającego Ognika. Po jego nałożeniu pojawi się Ognik, który będzie dla nas szukał wszelkiego rodzaju przedmiotów. Jest bardzo przydatny w trakcie poszukiwania ukrytych w zakamarkach skarbów. Z początku potrafi jedynie odnajdywać broń do walki w zwarciu. Z czasem możemy zwiększać jego umiejętności. Pomoże nam w tym Mag Wody - Riordian.

Znajdowane przedmioty Koszt punktów nauki
Broń do walki w zwarciu 0 PN
Broń i amunicja do walki dystansowej 1 PN
Inne 2 PN
Runy i zwoje 3 PN
Pierścienie i amulety 4 PN
Rośliny i żywność 5 PN
Mikstury 5 PN


Szpon Beliara
Broń Szpon Beliara zdobywamy zabijając Kruka. Stajemy wtedy przed wyborem oddania Szponu Saturasowi, dostając w nagrodę 2000 punktów doświadczenia, lub "aktywować" go dla siebie. W tym celu udajemy się do najbliższej kapliczki Beliara. Uaktywnienie Szponu Beliara kosztuje nas 40 punktów trafień (tracimy je na stałe). W zależności od tego, czy posługujemy się magią, bronią jednoręczną lub dwuręczną, Szpon przyjmie różną postać. Na przykład, gdy nasza umiejętność władania bronią jednoręczną stoi na wyższym poziomie niż bronią dwuręczną, to Szpon będzie orężem jednoręcznym. Gdy nasz bohater jest Magiem Ognia, artefakt zamieni się w potężną runę drugiego kręgu magii.

Obrażenia zadawane przez Szpon Beliara są różne. Jeśli jest to broń dwuręczna, obrażenia zadawane przez nią będą wyższe, niż te zadawane przez broń jednoręczną. Im wyższy jest poziom naszej postaci, tym większe są obrażenia Szponu przy jego pierwszej aktywacji. Z czasem broń można ulepszać. Co dwa kolejne poziomy doświadczenia udajemy się do najbliższej kapliczki Beliara, by poświęcić 5 punktów trafień (na stałe). Broń uzyskuje wtedy 1 punkt dodatkowych obrażeń i 2% szansy na zadanie dodatkowych obrażeń.

Szpon Beliara zadaje dodatkowe obrażenia. Owa cecha znacząco różni go od pozostałych broni. Obrażenia dodatkowe zadaje "grom" i mogą być nawet kilkukrotnie większe od krytycznych. Trafiają naszego przeciwnika także w momencie, kiedy blokuje cios. Szansa na trafienie przeciwnika przez "grom" jest zależna od procentu zaawansowania obrażeń dodatkowych. Przy maksymalnym ulepszeniu Szponu Beliara osiągną aż 50%.

1H: 90 - 100 obrażeń
2H: 100 - 120 obrażeń

Poziom postaci Obrażenia Obrażenia dodatkowe Wartość
21 106 24% 1150
23 107 26% 1250
25 108 28% 1375
27 109 30% 1500
29 110 32% 1650
31 111 34% 1800
33 112 36% 2000
35 113 38% 2125
37 114 40% 2300
39 115 42% 2500
41 116 44% 2700
43 117 46% 2900
45 118 48% 3100
47 119 50% 3300
49 120 50% 3300
Grając Magiem Ognia za Szpon Beliara otrzymamy magiczną runę, którą z czasem można wymienić na inne, potężniejsze.

Magia Beliara Opis czaru
Rój Pojawia się rój owadów, który na chwilę odwraca uwagę przeciwnika.
Korzeń Z ziemi wyrastają korzenie, które unieruchamiają naszego przeciwnika.
Kradzież energii Zabiera połowę energii wroga. Nie zabija go, zawsze pozostawia mu 1 punkt życia.
Stworzenie strażnika Przyzwanie Kamiennego strażnika.
Stworzenie zombie Przyzwanie zombie.
Szał Beliara Mocne zaklęcie bojowe, kosztujące nas aż 100 punktów many.
Krzyk umarłych Najpotężniejsze ze wszystkich zaklęć. Odbiera wrogowi 666 punktów życia i zużywa cały zapas many.


Szukaj w NK

Sonda
Jakie strefy krajobrazowe (poza lasami i bagnami) powinny być w Arcanii?

Pustynia i stepy
Wysepki przy rafie koralowej
Lodowce
Krajobraz górzysto-wyżynny
Tundra


[poprzednie sondy]
Phoenix
» Strona Główna
» ADOM
» Fallout
» Arcanum
» Disciples
» The Witcher
» Icewind Dale
» Imperium Diablo
» The Elder Scrolls
» Neverwinter Nights
» Planescape: Torment

z [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.cgothic.fora.pl Strona Główna -> Ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin